April 11, 2010

Callum91's Caesar Hair Converted by TumTum Simiolino

Download at My Blue Book

Package and Sims3pack available

File names:

callum91caesar-BabyMF-ttsconv
callum91caesar-CMF-ttsconv
callum91caesar-tm-ya-a-e-ttsconv






54 comments:

  1. yay! i thought it was a conversion of a ts2 hair that came with an ep lol

    ReplyDelete
  2. Yay! more manly hair! Happy times :-D

    ReplyDelete
  3. holy cow that toddler has a huge hand

    ReplyDelete
  4. Lmfao!
    That toddlers hilarious! I love this :D thanks x

    ReplyDelete
  5. I loved this hair in seasons.

    ReplyDelete
  6. This was my favorite hair omfg.
    Thank you so much!

    ReplyDelete
  7. I loved this hair too, and I'm loving it now :3

    ReplyDelete
  8. love love love this hair

    ReplyDelete
  9. YESSS, SEXY HAIR! Omg, if you are reading this Callum, I hope you make more male hair conversions!

    ReplyDelete
  10. Aw, wait, this is a seasons hair? I thought it was an HP hair, which made me excited. I thought if they're converting HP hairs maybe next could be this:

    http://www.modthesims.info/download.php?t=167980

    ;-;

    ReplyDelete
  11. Wow TumTum, you came out of nowhere and make great conversions and stuff. Good job mate, wish you the best. Keep it up! :D

    ReplyDelete
  12. AWW THE KID IS SO CUTE MAKES ME WANNA HUG HIM

    ReplyDelete
  13. Can anyone tell me wich eye replacement is used in the pictures? As well the piercings!
    Thank you.

    ReplyDelete
  14. I asked about this over at ModtheSims not to long ago, I am so glad to see someone converted it, its my favorite hair. Love it.

    ReplyDelete
  15. Fantastico, keep on rollin!

    ReplyDelete
  16. ^ I think they both are from Aikea Guinea.

    ReplyDelete
  17. Love that hair & the adult model is hot! :P

    ReplyDelete
  18. Where can I find facial piercings? Like the one in the male sim. I loved the hair btw!

    ReplyDelete
  19. ^ http://mysims3blog.blogspot.com/search/label/Piercings

    ReplyDelete
  20. I can't believe he converted this hair! YAY! I loved it on TS2! Thank you TumTum. Also, is it possible to put pooklet's texture on it?

    ReplyDelete
  21. Do you think she'll ever put her model up for download? I want him o.o

    ReplyDelete
  22. I have a new sim if anyone is interested @precioussims.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. I think that HP hair would convert badly to sims 3, i think it would have to be remade. But who knows :)

    ReplyDelete
  24. Thanks all *---*

    The eyes are from aikea and the piercings...hmmm...I don't remember... t__t

    ReplyDelete
  25. TumTum the piercings are from here:
    http://astray-sims.dreamwidth.org/2321.html

    Thank you again for the great conversions! :)

    ReplyDelete
  26. BRING ON THE SPARTACUS SIMS!!!

    ReplyDelete
  27. Anonymous said...
    "TumTum the piercings are from here:
    http://astray-sims.dreamwidth.org/2321.html

    Thank you again for the great conversions! :)"

    Yeah!The piercings are from this link ;)

    And thankyou for the commment =B

    ReplyDelete
  28. SPARTANSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    ReplyDelete
  29. Why is that little Spartacus boy wearing a pearl necklace?

    ReplyDelete
  30. I LOVE YOU TUM-TUM!! My favorite hair from Seasons! YAY!

    I loved this hair more than HP's version, cause of the texture. Looks like you got that on point.

    Is it possible to get it for females? ( I know I should be shame for asking, but just wanted to say it...)

    Thanks so much for the conversion!

    ReplyDelete
  31. AHHHHH A GINGER

    ReplyDelete
  32. Does anyone know the link to the Cave? Do they let people download pay items for free?

    ReplyDelete
  33. "Does anyone know the link to the Cave? Do they let people download pay items for free?"

    The cave is Sims Cave and the link to it is under 'links'. You can download a lot of pay items, but not all. No items from TSR are put up, including Newsea's new hairs, and store content from the Sims 3 website aren't put up. Rose hairs are up for download but it usually takes a while for it to appear, since Rose has trackers. You need an account to access the forums, by the way.
    Or you could just get your free stuff from PMBD, which is also linked here.

    ReplyDelete
  34. this is simscave website.
    http://www.simscave.com/index.php?PHPSESSID=11c27f893350a715d12134925af53917&action=forum

    i hope it works

    r this one http://www.simscave.com/

    the 1st one put u at the downloads u chose sims 2 r 3.

    ReplyDelete
  35. I'm glad I'm not the only one who thought it was HP's hair :p

    Her Gaius hair might need to be redone from scratch, but I wouldn't mind a direct conversion. I like it enough that a few less polys isnt an issue.

    I wish I knew how to do this stuff myself because you can bet your ass I'd be converting Sims 2 hairs left and right. ;-;

    ReplyDelete
  36. this hairstyle is simply in a different league to the newsea or peggy ones, because it is relevant to current fasion, distinctive due to the lack of short male hairstyles, and versatile in terms of ages and character types. it is simply wonderful..cant help but ignore all the newsea and peggy ones below lol

    ReplyDelete
  37. Claeric you can start like everyone else does, reading tutorials. :D
    Unfortunately hair is a bit more complex in 3D modeling.

    Take a good read at this one:
    http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Tutorial:Sims_3_Hair_Basics

    I just started as well, but I have many problems, like the texture went all wrong and crash problems.. ¬¬

    Like this: http://i44.tinypic.com/10mu68o.png
    It's NewSea Lilio, I don't know what happens, everytime I edit the mesh into Milkshape they look like this in the game. Ugh...

    ReplyDelete
  38. thanks for this hair. i love this one

    ReplyDelete
  39. love this hair, but it looks like it could do with a few more polys for ts3, hate to use this word but it looks a bit flat.

    ReplyDelete
  40. The blonde guy is gorgeous! Can you fall in love with a sim? He wears the short do well!!

    ReplyDelete
  41. Why the thumbnail appears with blue hair in the game? http://i42.tinypic.com/2gvlsad.jpg

    ReplyDelete
  42. Thank you Epi! :)

    ~ Soho

    ReplyDelete
  43. im totally crushing on the men simmies. upload them to share pleeeeeeeeeeeeaze!

    ReplyDelete
  44. Oh my goodness. It's even cuter in game. I'm pretty sure it's my new favorite male hair!

    ReplyDelete
  45. LOL a wannabe gangster kid.

    ReplyDelete
  46. OMG YAY I've needed a hair just like this for sooooo long XD

    ReplyDelete
  47. now this is hair! all the other male hairs are very spiky or have long fringes or something, this is a nice normal hair that alot of normal real people have.

    ReplyDelete